התכנית להתערבות ייעוצית
הדור הבא
המעבר מהאקדמיה לפרקטיקה
 
רקע:
תכנית הלימודים בתחום הייעוץ הארגוני הסתיימה, וחלקנו נמצאים ודאי בשלב משמעותי המעלה 3 שאלות מרכזיות:
  1.  איך אני מתחיל את דרכי?
  2.  איך אני מייצר לקוחות?
  3.  איך אני מתרגם את הידע שלי לייעוץ?
למדתי תהליכי אבחון, עשיתי עבודה מעשית - פרקטיקום, קבלתי כלים ייעוציים –
אך לא בצעתי פעילות התערבותית בפועל.
התכנית להתערבות ייעוצית – הדור הבא מציעה מענה ממוקד לצרכיך כיועץ מתחיל במסלול המאפשר לך למקסם מסוגלות אישית לתעסוקה ייעוצית מניבה.
זאת באמצעות שיטה ייחודית המשלבת למידה קבוצתית עם הדרכה אישית.
 
אז איך זה עובד?
מימדי ההתרחשות של התכנית נעים סביב המשולש הבא:



מדובר בתכנית ייחודית הנותנת לך מענה יצירתי לאתגרים המשתנים במסע הייעוצי.
 
מבנה התכנית:
  1.  פתיחה: היכרות אחרת. היכולת ללמוד לראות את עצמך באדם השונה ממך ולהפוך מפגש היכרות למפגש מחבר ומעצים.
  2.  זהות מקצועית - 101 פנים לייעוץ - המסע אל החותם האישי. אתה לומד לפעול בשילוב הערכים והיכולות שלך במפת השטח הייעוצית, מתוך הייחודי שבך.
  3.  שיווק זה אתה - הזדמנות יוזמה ומחויבות יוצרים לקוח. אתה מפתח תהליכי שיווק, הנובעים מהבנת הצורך – ולא מחרדת הכורח.
  4.  ייעוץ למנהלים - אתה לומד לבטא סמכות ומנהיגות אישית, ולהרחיב את מעגל ההשפעה שלך.
  5.  זרים וקרובים במרחב הארגוני - המורכבות הארגונית כאתגר. אתה לומד להתמודד עם מורכבות ארגונית וליצור ממנה הזדמנויות לצמיחה.
  6.  עמיתים לומדים ומלמדים – הקבוצה - כשלם גדול מסך חלקיו – מפתחת ומעצימה אותך.
  7.  הארגון בראי היצירה - פיתוח מיומנויות ייעוציות בשילוב כלים יצירתיים וחדשניים.
  8.  הקדירה הקבוצתית - היועץ והלא נודע - מפגש עם הסמוי בתהליכי הייעוץ.
  9.  אתה עושה! – ביצוע תהליך התערבותי, מונחה ומבוקר, במהלך התכנית.
 
 
תפוקת התכנית עבורך הינה תרגום הידע שלך ליכולת, ומימוש מסוגלות להתערבות ייעוצית.
 


כל אלו יתקיימו בתהליכים אישיים וצוותיים, תוך תכנון, הצבת מטרות, ביצוע והפקת לקחים, בהדרכת צוות היועצים המובילים בתחומם.
כתכנית ייחודית, אנו משלבים את יתרונותיה של קבוצה לומדת באמצעות מפגשים קבוצתיים, עם היתרון המשמעותי של למידה יחידנית:
ü      באמצעות מפגשים אישיים.
ü      באמצעות מפגשים צוותיים.
ü      בסבב אישי עם 3 מנחי התכנית.
בתכנית ישולבו מנחים אורחים מומחים בתחומם.
 
שילוב זה מייצר מבנה למידה מייטבי.
 
   
 
"We make the path by walking"
 
 
צוות התכנית:
דר' יורם דובובסקי מנכ"ל ובעלים של קבוצת נופאר, חבר בכיר באיפ"א - הארגון הישראלי לפיתוח ארגוני.  בעל ניסיון ניהולי של כ-30 שנה, משמש כיועץ למנהלים ולארגונים, בתחומי ניהול ומנהיגות, קבלת החלטות, גיבוש אסטרטגיה, הובלת שינוי, הטמעת תהליכי חזון וערכים, תחקיר, ושינויי קריירה.
מנהל אקדמי של התכנית לייעוץ ארגוני במרכז ההשתלמויות של אוניברסיטת בר אילן. במסגרת זו ובמסגרות נוספות פתח בתקופה של מעל 15 שנה כ-40  תכניות לימוד להכשרת יועצים ארגוניים, ומנחי קבוצות.  כמות הבוגרים מתקרבת היום ל-1000 בוגרים.
דר' יורם דובובסקי מנהל את תכנית "סוסים מובילים מנהיגים" - תכנית לפעילות ארגונית בשיטת ODT. בשילוב סוסים. דר' יורם דובובסקי הינו יזם, ומלווה יזמים בתהליכי הפיכת החלום למציאות עיסקית.
 
גב. ענת גור-אריה, [M.A], יועצת ארגונית ומנחת קבוצות, מאמנת אישית וניהולית, בגישת הגשטאלט. חברה בארגון הישראלי לפיתוח ארגוני [איפ"א] ובלשכת המאמנים בישראל.
בוגרת תכניות הגשטאלט בקליבלנד ובקייפ קוד – התוכנית הבינלאומית להכשרת יועצים, התוכנית להכשרת מאמנים, התוכנית לעבודה עם זוגות ומערכות אינטימיות.
מומחית בהנחיית קבוצות ובהובלת תהליכים דינמיים. מלמדת הנחיית קבוצות באוניברסיטת חיפה [לימודי חוץ], עוסקת שנים רבות כיועצת, כמנחה וכמאמנת, בפיתוח מנהלים ובפיתוחי צוותים בארגונים שונים, בפיתוח מנהיגות [מכללת ספיר,  בית ברל]. הנחתה והדריכה סטודנטים בתכניות לייעוץ ארגוני [המכללה למינהל, אוני.
בר אילן]. חונכת ומדריכה יועצים [SUPERVISION]. עוסקת בייעוץ אישי למנהלים בארגונים ולנועצים פרטיים, הנמצאים בצמתי דרכים. מביאה לתהליך, ידע וניסיון מקצועי המשלבים גישה תהליכית ופתוחה, עם מיקוד יישומי ותוצאתי להתפתחות ברמה המקצועית והאישית.
 
מר איציק שמולביץ יועץ ארגוני מטעם אוניברסיטת בר אילן, מנחה קבוצות מכון מעגלים - משרד החינוך. בוגר קורס NLP.
יוצר את עולם הקלפים, המשחקים והספרים הטיפוליים, מפתח שיטות הדרכה ולמידה חדשניות בתחום העבודה בקלפים הטיפוליים ובהדרכה בכלל.
מנחה סדנאות תוכן למאמנים, מטפלים, מנחי קבוצות, יועצים, עובדים סוציאליים במרכזי האימון והטיפול השונים בארץ.
מנהל את מרכז אניבי באבן יהודה בו נערכות סדנאות לבעלי מקצוע בנושא התאמת השימוש בקלפים לצרכים מקצועיים ואישיים.